مطالب

نحوه انتخاب ارتفاع مناسب تاج

مطالب

نحوه انتخاب ارتفاع مناسب تاج

یکی از مهمترین موارد در انتخاب مته حفاری مناسب، ارتفاع تاج است. مخصوصاً اگر قصد حفاری عمیق را دارید. به عنوان مثال، Vulcan یک آپشن پیکربندی است که به شما امکان می‌دهد عمر مته حفاری خود را افزایش دهید. Vulcan به ارتفاع تاج اشاره دارد که در رنج ۱۶ تا ۲۶ میلی‌متری در دسترس است. در اینجا در مورد انتخاب پیکربندی مناسب بیشتر بیاموزید.

پیکربندی‌های ولکان (Vulcan configurations) از اشباع الماس بیشتری برخوردار هستند و به شما این امکان را می‌دهد که کمتر مته را عوض کنید. هرچه ارتفاع تاج بیشتر باشد قبل از عوض کردن مته می‌توانید متراژ بیشتری حفاری کنید و این امر در حفاری چاه‌های عمیق بسیار مهم است. انتخاب تاج‌های بلندتر می‌تواند باعث افزایش عمر مته شما و کاهش تعداد کشش راد شود. مشخص شده است که تنها با استفاده از تاج‌های ۲۶ میلی‌متری بجای ۱۳ میلی‌متری، شما می‌توانید ۵۰% از کشش رادها را کاهش دهید. ما اخیراً یک گزینه ۲۰ میلی‌متری را نیز اضافه کرده‌ایم که در مناطق خاصی از جهان مانند استرالیا و کانادا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

بنابراین بیایید ببینیم کدام ارتفاع انتخاب بهتری است؟

Vulcan 16 mm

انتخاب خوبی برای حفاری چاه‌های عمیق است. نسبت به مته‌های با تاج بلندتر، در زمین‌های شکسته (fractured) بادوام‌تر است. در بیشتر موارد، هر متر حفاری کم‌هزینه‌تر است حتی اگر قیمت آن بالاتر باشد. بخاطر داشته باشید که این امر می‌تواند به متغیرهای دیگر بستگی داشته باشد و در صورت انتخاب اشتباه مته حفاری، شرایط نامناسب زمین یا ایجاد خطای حفاری، گران‌تر خواهد شد. در اینجا یاد بگیرید چگونه مته حفاری صحیح را انتخاب کنید.

 

Vulcan 20 mm

یک گزینه جدید از فناوری انحصاری ولکان است و یک انتخاب عالی برای زمانی که ۱۶ میلی‌متر کافی نباشد و ۲۶ میلی‌متر بیش از حد بزرگ باشد. همچنین یک پیشنهاد عالی برای ضربات سنگین است و نسبت به تاج‌های با ارتفاع بالاتر شکنندگی کمتری دارد و شما هنوز نسبت به مته استاندارد(۱۳ میلی‌متر)، ۷ میلی‌متر ارتفاع تاج بیشتری دارید.

ولکان ۲۶ میلی‌متر در شرایطی که به دلایلی نیاز دارید تجهیزات خود را بیرون بیاورید، مانند تعویض reaming shells یا روان کاری کردن، ممکن است عمر طولانی‌تری ارائه کند. پس از بیرون کشیدن، بسیاری از حفارها نمی‌خواهند حفاری را با مته با عمر کم ادامه دهند. این مورد در صورتی که از wedges استفاده می‌کنید نیز اعمال می‌شود زیرا بیشتر حفارها نمی‌خواهند پس از متصل کردن رادها، مته‌های استفاده شده را برگردانند.

Vulcan 26 mm

پیکربندی ویژه‌ای است که برای افزایش بهره‌وری طراحی شده است. ولکان ۲۶ میلی‌متر با ۲ حق ثبت انحصاری طراحی شده:

برآمدگی‌هایی که بخش‌های الماس و پایه‌های عمودی را تقویت می‌کنند که گردش مایعات حفاری را محدود می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث خنک شدن تاج می‌شود، بنابراین می‌توانید هر میلی‌متر ماتریکس را بهینه کنید.

در این ارتفاع، شما می‌توانید مناسب‌ترین هزینه را برای هر متر بدست آورید، زیرا مجبور نیستید مته خود را تغییر دهید و اغلب باعث کمتر بیرون کشیدن تجهیزات می‌شود. این یک مزیت بزرگ در چاه‌های عمیق حفاری است که کمی هزینه‌ها بیشتر می‌شود اما اگر در یک چاه واقعاً عمیق حفاری می‌کنید ارزش هر پنی را خواهد داشت.

هنگام انتخاب ارتفاع تاج برای حفاری‌های عمیق، باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

از آنجا که هزینه این کار زیاد است، در صورتی که درک مناسبی از زمین حفاری خود دارید شما فقط باید یک تاج مرتفع‌تر را انتخاب کنید. حتی بعد از اینکه چاه اول را تمام کردید، باید بدانید چاه دوم می‌تواند متفاوت باشد.

ما معتقدیم که این یک ابزار عالی برای بهبود بهروه وری است زیرا مثل همیشه هدف ما کمک به شما برای بهبود عملکرد حفاری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.
EnglishIran